Selamlar, Türkçe Rap üretmekte olan Mc’ler bizi yiyor.
Yaptıkları onca işe yaramaz çalışmaya “deneysel” deyip geçmeleri başka türlü
açıklanamaz çünkü. Gerçi bizler de dinleyici olarak pek farklı değiliz,
dinliyoruz “hmm deneysel” diyoruz. Daha önce bahsetmiştik eleştiride 5 temel
kriter. Boktan kelimesi günümüzde deneysel ile yer değiştirmiş durumda.
Deneysel rap, elektronik, soul zaman zaman caz içerikli altyapılar üzerine rap
yapmak değildir. En azından günümüzde değildir. Wu Tang, De la Soul, Common
gibi isimler onu çok eskiden de yapıyorlardı. Bizim Mc’ler kendilerine göre
yaptıkları ilk işi farklı olarak nitelendirip ortaya çıkan bir şeye benzememiş
işi, deneysel diye yutturma çabasındalar.
Mesela müzikte
farklılıktan bahsediyorsak Kanye West’i örnek olarak gösterebilirim. İlk
albümlerinde daha eleştirel olan Kanye,
son albümlerinde giderek iç dünyasına yönelirken müziği de bir hayli
değişti. Bugün Kanye West’in tüm dünyada ne kadar dinlendiğinden bahsetmeye
gerek yok, bana göre son albümlerinden hiçbiri ne Collage Dropout’a ne de Late
Registration’a yetişemeyecek düzeyde. Fakat bu onun yeni albümlerinde çok
kaliteli altyapılar kullandığını ve bugün Amerika’da son zamanların en iyi müzisyenleri
arasında gösterildiği gerçeğini de değiştirmez. Birçok kişi kendisini dalga
konusu yapabilir ama kim ne derse desin Kanye önemli bir müzisyen. Bunu
defalarca ispatladı. Bunu gün geçtikçe de ispatlıyor. Bir ikon olarak
sevmeyebilirsiniz ve evet Kim Kardashian gibi orospularla takılıyor olabilir,
gerçi kadına öyle demeyelim şimdi çocuğunun annesi olacak : ) Neyse ne derseniz
deyin megolaman bir sığır olabilir Kanye, ama dinleniyor. Her çok dinlenen iyi
müzisyendir diyemeyiz ama iyi olan işler bence eninde sonunda dinlenir. Eğer
dinlenmiyorsa sorunu kişi kendi iyi müziğinde aramalıdır. Kanye iyi bir
müzisyen. Buraya dikkat, burası kilit nokta, Kanye iyi bir müzisyen ve iyi
müzisyenler dinlenir.
ABİ ÇOK BOZDU
YAAA geyiği bile yapamıyoruz, kahretsin !!!
Neden lan? Snoop
çok bozdu geyiği yapsak sabaha kadar sohbet ederiz. İşte ne bileyim 96’da
2pac’la feat atıyordu da 2013’de David Guetta ile atıyordan başlarız sonra
nerde Doggfather nerde Doggumentary falan deriz… Ama baktığın zaman adamın son albümleri diğer
albümlerine daha çok dinlenir. İşte bu da kemik kitleye rahatsızlık verir. Ama
bizim bozan Mc’lerimiz bir anda piyasadan kayboluyor… Beni yaralayan bu. Neden
adam gibi bozamıyorlar? Neden müzikleri garip bir tipe dönüşüyor bu adamların? Ve
neden o dönüşen şeyi hiçkimse dinlemiyor? Hadi ben dinlemeyeyim eyvallah ama
diğer insanların dinlemesi lazım değil mi mantıken?
Rapin kendilerini
kısıtladıklarını söyleyen adamlar rapten çıkıyorlar ve bu kez ellerindeki
kitlelerinden de oluyorlar. Neden peki bu deneysellik masalı? Nedir bu
experimental yavşaklığı? Yakışıyor mu
kardeşim ölümüne rap severlere ben artık MÜZİK YAPACAĞIM diye trip atmak ve
sonra da bir boka yaramayan işler yapmak? Ve en basitinden bu işler hakaret değil
mi lan rap dinleyen adama? “Bak sen de olmasan beni kimse siklemiyormuş ehee
görmüş olduk” diyor adam resmen.
Buradan bütün bu
saçma heves peşinde koşan MC’lere sesleniyorum, onlar kendilerini biliyorlar.
Günlük hayatınızda kimlerle tanışıyorsunuz, kimlere kendinizi satmak
istiyorsunuz bilemem. Ama albümlerinizi kendinizi sattığınız o adamlar değil,
biz satın alıyoruz. Evet, kırgınım çünkü Rap dinleyicileri pek önemsenmiyor,
hiç önemli değil. Ben yıllardır hissettiğim müziğin peşinde koştum. Hepimiz de
bir yerde bedel ödemişizdir. Kırgınım çünkü Türk Rapçilerde dinleyenlerini pek
takmıyor, adam yerine koymuyor. İşlerine geldiklerinde en büyük
destekçileriyiz, işlerine geldiklerinde 15 yaşındaki ergenleriz…
Türkçe rap icra
edicilerinin herkes tarafından takdir edilmeliyiz kaygısı var ve yok edilmesi
gerekiyor. Gerek yok abi, sen bir rapçisin, bu gerçekle yüzleş. Bu utanılacak
bir şey değil. Rap müzik ne hafife alınacak bir müzik, ne de hor görülecek bir
yanı var. Aksine gurur duyulacak çok fazla yanı vardır. Şimdi onu anlatmaya
gerek yok. Hem ben rap dinlemeye utanmıyorum da sen neden üretmeye utanıyorsun?
Yok efendim piyasa şöyleymiş de böyleymiş de… Piyasanın canı cehenneme! Mc
kendini geliştirebilir, farklı soundlar, farklı vokal tarzları deneyebilir.
Bununla ilgili hiçbir problemim yok. Sapına kadar da yapanın arkasında dururum
ama lütfen dinleyici keriz yerine koymayı bırakalım artık. Ben rapçi olarak
anılmaktan sıkıldım, artık müzik insanı olarak anılmak istiyorum deyin, canımı
yeyin ve de ne haliniz varsa görün. Ama siz en dibe bile battığınızda sizin
elinizden tutacak olan yine bu gariban rap dinleyicileridir. Başkası değil.
Beton.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder